.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوري اسلامي 2 شنبه

* منافقين با برگزاري نشست‌هاي متعدد داخلي در تلاش براي زدودن پيامدهاي صدور حكم بازداشت سركرده تروريستشان مسعود رجوي از افكار عمومي هستند. پايگاه اطلاع رساني قربانيان تروريسم منافقين در ايران نوشت: اخبار به دست آمده از داخل پايگاه اشرف حاكي از آن است كه گروهك تروريستي مجاهدين خلق (منافقين) با برگزاري نشست‌هاي متعدد به دنبال زدودن پيامدهاي صدور حكم بازداشت مسعود رجوي سركرده تروريست اين گروهك از اذهان عمومي و حتي از اذهان مسوولان اين گروهك هستند. "ايدن خالد" سرپرست وزارت كشور عراق در امور پليس گفته بود كه وزارت كشور قرار بازداشت 38 تن از سران و عناصر گروهك تروريستي (منافقين) به اتهام ارتكاب جنايت ضد بشريت را از دادگاه عالي جنايي تحويل گرفته است. دادگاه جنايي عالي عراق بازداشت مسعود رجوي سركرده گروهك منافقين و مريم رجوي و 36 تن ديگر از عناصر اين گروهك تروريستي را صادر كرد.
* محمد جواد محسني، مدير تلويزيون تمدن افغانستان از حمايت غيرمستقيم تاجران ايراني از شبكه فارسي وان خبر داد. وي گفت: "شبكه فارسي وان شبكه‌اي است كه به واسطه كمك مالي آقاي روپرت مورداك و شراكتش با يك موسسه رسانه‌اي افغان در دوبي احداث شده است. سياست اين شبكه هم شايد از ديد دو شريك كاملاً متفاوت باشد. سياست آقاي مورداك بيشتر همان بحث دين زدايي و فرهنگ زدايي و دين ستيزي است. اما شريك افغان به نظرم بيشتر در فكر به دست گرفتن بازار پيام‌هاي بازرگاني ايران و شركت‌هاي ايراني است." محسني افزود: "من نمي‌دانم كه در ايران چه كسي اين مسووليت را به عهده دارد يا چه كسي بايد از اين موضوع جلوگيري كند." وي گفت: "پخش كردن اذان يا كم كردن برنامه‌هاي شاد دراين تلويزيون در ايام سوگواري نه به خاطر مسلمان بودن مديران آن، كه به خاطر جاانداختن اين فكر در عوام الناس است كه مثلاً اينها به شعائر ديني احترام مي‌گذارند. اين كار به خاطر فريفتن مردم است.
* آمريكا درصدد است يك شبكه تلويزيوني آذري زبان راه‌اندازي كند. نام اين شبكه تلويزيوني "آزادليق" است و مقر آن در تركيه خواهد بود و برنامه‌هاي خود را از طريق ماهواره ترك ست پخش خواهد كرد. روزنامه غربگراي "يني مساوات" چاپ باكو معتقد است كه آمريكا قصد دارد با راه اندازي اين شبكه دولت جمهوري آذربايجان را زير فشار قرا ر بدهد اما تلاش‌هاي يكسال اخير غرب در راه اندازي شبكه‌هاي مختلف خبري فارسي زبان نشان مي‌دهد كه واشنگتن تلاش دارد با اين بهانه بحث‌هاي قوميتي را در مناطق آذري نشين ايران دامن بزند و برخلاف مسايل مطرح شده هدف اصلي راه اندازي اين شبكه مناطق آذري نشين ايران است و بعد جمهوري آذربايجان. كار جذب و آموزش نيروها به پايان رسيده و گفته مي‌شود برخي از ايرانيان و فعالان رسانه‌اي آذري زبان ايران در راه اندازي اين شبكه نقش موثر و فعالي دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.218 seconds.